Gökalpin eßitim felsefesi onun kültür ve medeniyet arasñnda yaptñßñ ayñnmñ yansñ transfigure iki önemli yön içermektedir: Terbiye ve taliñn.7 Ona göre terbiye toplumun, üyeleri üzerinde gerçekleÃ
Ÿtirdißi bir sosyalleÃ
Ÿtirme sürecidir. Bu sosyalleÃ
Ÿtirme sayesinde birey toplumun diline, edebiyatñna, ahlakñna, estetißine ve manUßñna aÃ
Ÿina hale gelir. Bu açñdan terbiyenin amacñ milli bireyler abominable snowmanÃ
Ÿtirmektir.8 Dißer yandan taliñn bireyin kozmik çevresine intibakñdñr. Bu intibak kiÃ
Ÿinin doßal bilimlere kendini aÃ
Ÿina kñlmasñ watchworducu gerçekleÃ
Ÿir. Talim sayesinde birey, maddi güçleri kullanabilir hale gelir.9 Bu ayñnrna ek olarak, Gökalp bilginin nesilden nesile aktannunda iki yaklaÃ
ŸÃ±nun oldußunu belirtir; bu yaklaÃ
ŸÃ±mlardan biri yaygñn dißeri örgün eßitimdir. ðlki doßal, kendiliÃÅ ¸inden ve dinamiktir; dißeri ise, planlñ, sistematik ve dura materßandñr. Yaygñn eßitim toplumda mevcut ve yaÃ
Ÿayan bilgileri sunar Dißer yandan, örgün eßitim, daha önceki nesillerin birikmiÃ
Ÿ zihinsel ürünlerini aktanr; temelde kitaplarda yazñlñ olanlan ößretir. Okul ve toplum her iki bilgiyi sunma yöntemini içermekle birlikte, terbiye eßitimle ilgili, taliñn ise ößretimle ilgili yöne öncelik verir. Talim ve terbiye iki farklñ hüküm alanñna dayanmaktadñr. Terbiye kaynaßñnñ toplumdan alan deßer yargñlanna dayanñr ve deßer yargñlannñn toplamñna kültür denir. Deßer yargñlan görecelidir, milletten millete deßiÃ
Ÿebilir. Terbiye ile karÃ
ŸÃ±laÃ
Ÿunldñßñnda talim, olgulara dayalñ hükümlerden oluÃ
Ÿur. Bu yargñlar bireyler ve toplwnlar açñsñndan deßiÃ
Ÿmez. Gökalp terbiyenin milli veya kültà¼rel, ta1imin ise uluslararasñ veya evre! nsel olmasñ gerektißine inanmaktadñr.ño Gökalpe göre Bau medeniyetinde son dönemde gerçekleÃ
Ÿen önemli geliÃ
Ÿmelerin temelinde iÃ
Ÿ bölümü yatar. Bu iÃ
Ÿ bölümünün neticesinde deßiÃ
Ÿik bilim dallan ve uzmanlñk alanlan ortaya çñkmñÃ
Ÿ, bu...If you want to get a full essay, effectuate it on our website: OrderCustomPaper.com
If you want to get a full essay, visit our page: write my paper
No comments:
Post a Comment